Cord 812 Supercharged Beverly Sedan
Met de Cord 810 tekent Gordon Buehrig in 1935 een van de meest revolutionaire Amerikaanse auto-ontwerpen.
Hij vraagt zelfs patent aan op zijn ‘nieuwe, originele en decoratieve ontwerp’. De neus van de auto doet sterk denken aan een (Amerikaanse) doodkist en krijgt dus al snel de bijnaam ‘coffin nose’. De grille wordt vaak vergeleken met een radio. Bijzonder zijn de inklapbare koplampen, die zijn afgeleid van de landingslichten van een Stinson-vliegtuig. Het op- of inklappen van de lampen gebeurt mechanisch via kabels, met twee handslingertjes op het dashboard.
De Cord 810 is de eerste voorwielaangedreven Amerikaanse auto met onafhankelijke voorwielophanging. De transmissie is elektrisch bediend en heeft een overdrive op de vierde versnelling. De auto is te haastig ontwikkeld, hetgeen leidt tot veel kinderziekten. De verkopen vallen tegen. Hoewel er daarna nog een versie met compressor wordt geïntroduceerd, de 812, kan het bedrijf niet meer gered worden en valt het doek in 1937. De baanbrekende koetswerken worden verkocht aan Graham en Hupmobile, die nog gelijkende auto’s op de markt brengen, maar dan zonder de inklapbare koplampen.