Duesenberg Model SJ Lagrande Dual-Cowl Phaeton
De met een mechanische compressor uitgeruste Duesenberg SJ wordt geïntroduceerd in 1932
Greta Garbo, Clark Gable, Gary Cooper, James Cagney, Mae West, Lupe Velez, Joe E. Brown, Dolores del Rio, Howard Hughes, William Randolph Hearst, koning Alfonso XIII van Spanje, koningin Marie van Joegoslavië, prins Nicolas van Roemenië: de Duesenberg kende vele beroemde eigenaren, met name in Hollywood, maar ook in de overige high society. De eerste eigenaar van deze Duesenberg SJ, waarbij de S voor ‘Supercharged’ staat (met compressor) is een zeer vermogende jachtpiloot uit de Eerste Wereldoorlog, Reginald Sinclaire.
Net als andere Duesenberg-eigenaars telt hij circa 20.000 dollar neer voor zijn nieuwe auto; zo’n 8.500 dollar voor het chassis met motor en 12.000 voor de carrosserie, in dit geval een LaGrande met een door Rollston gemaakte V-vormige voorruit. Ter vergelijking: een Ford kost in die tijd 500 dollar. Voor de prijs van het chassis alleen al kunnen dus zeventien Fords worden gekocht.
Dankzij de compressor levert de motor nu 320 pk en kan de auto een topsnelheid halen van 210 km/u.
Wel neemt de compressor veel ruimte in beslag, reden waarom de uitlaatpijpen buiten de motorkap geplaatst zijn. Het geeft de auto een dusdanig krachtige uitstraling dat deze verfraaiing voor de Duesenberg J, zonder compressor, als optie aangeboden wordt voor 1.000 dollar.
Ondanks de goede verkoopcijfers van zowel het J- als het SJ-model krijgt de Depressie het laatste woord en moet Duesenberg in 1937 de deuren sluiten. Er zijn circa 35 exemplaren van de SJ vervaardigd. Dit is de enige SJ met een LaGrande-carrosserie.