Humber Humberette
Vergeleken bij veel andere cyclecars ziet deze Humber Humberette er nog het meest uit als een conventionele auto.
Ook technisch gezien is hij voor een cyclecar behoorlijk geavanceerd; zo heeft hij een buizenchassis en een gewone aandrijfas in plaats van de minder betrouwbare ketting- of riemaandrijving.
De Humberette is uitgerust met een 1,3 liter luchtgekoelde tweecilinder JAP-motor en alleen verkrijgbaar als open tweezitter. Een jaar na introductie komt er een watergekoelde versie.
De naam Humberette is een samentrekking van de Engelse merknaam Humber en het Franse woord ‘voiturette’, kleine sportieve auto. In 1903 wordt de naam al gegeven aan een van de kleinere Humber-modellen.
De eerste Humberette is echter geen succes omdat hij behoorlijk ondergemotoriseerd is en het overwegend welgestelde koperspubliek geen kleine auto’s wil. Rond 1912, als de markt er meer rijp voor is, krijgt de Humberette een tweede kans. In advertenties wordt de auto aangeprezen als interessant voor vrouwen, mede omdat de motor makkelijk aan te slingeren is.